Site pictogram Toffe Plek

Nederland – camping aan zee – duincamping de Lakens

duinkamping- de-lakens

Campings in Noord-Holland aan zee

De sleur is een veelkoppig monster.  Als je in de gelegenheid bent om een kop van het monster af te hakken doe het dan met kracht. In jip en janneke taal; doorbreek je gewoontes. We gaan op kamperen-werk-chill vakantie-weekje. We hebben een toffe beach lodge op duincamping de Lakens bij Bloemendaal aan Zee. Hier een kort dagboek.

Dag 1:

Eerst naar school of werk en dan met rokende banden naar ons ligbad met een tent eromheen op Camping de Lakens. Houtkachel aan steken en het bad vol laten lopen en vervolgens een kop warme chocomelk met slagroom opslurpen bij restaurant Gestrand. “De oude man“ zoals die jonge griezels me noemen mag een rood wijntje. Proost!

Dag 2:

ToffeCamping live vanaf Duincamping de Lakens. Overdag werken, ’s avonds vakantie. Ik ben het eerst gearriveerd en dochter Jools heeft een zware dag gehad. Dus heb ik voor haar het ligbad gevuld, kaarsjes neergezet en staat de Wacky Watermelon shampoo klaar. De shampoo komt uit Engeland en herinnert ons aan een andere toffe trip. Vanavond uit eten in Gestrand, lekker relaxt.

Dag 3:

Vanmorgen ging de wekker al vroeg, dat is waar. Maar, hee, we zitten in een tent met ligbad aan het strand! De houtkachel aan en een mok koffie aan de lippen. Het is aardedonker als we richting werk en school rijden. We zetten dochter Jools af bij het treinstation, die heeft ook een “uit de sleur mobiel avontuur”. Werken en tegelijk vakantie hebben is tof. Om 4 uur lopen we weer op het strand. Wind in je porem. Zout op je lippen. Wij zijn blij.

Dag 4:

Nog een laatste keer pannenkoeken als ontbijt bakken tussen de duinen en dan naar werk/school. Het was weer een week van chillen-voor-gevorderden, uitwaaien op het strand en met de wind nog in je kop een slagroomsnor scoren bij restaurant Gestrand.  Wijn slurpen in een ligbad met een tent eromheen  en ’s avonds ET kijken naast de houtkachel op een berg zitzakken. Wij vonden het super tof. Volgend jaar gaan we in zo een uitermate coole retro trailer chillen (ze zijn nu druk bezig om privé sauna’s te plaatsen naast de retro trailers, wil je er helemaal niet meer weg).

Check de website van de lakens

Zeeweg 60, 2051 EC Bloemendaal aan Zee

Telefoon: +31 (0)23-5411570

E-mail:info@campingdelakens.nl

Check ons blog voor meer campings aan zee in Noord-Holland

Camping Bakkum in het bos op loopafstand van zee